Kotikielen Seura Setälän jäljillä

Kotikielen Seuran jäsenet tekivät lauantaina 27.4.2024 retken Järvenpäähän E. N. Setälän kotimaisemiin Aholaan ja Toimelan tontille. Alla tunnelmia ja tuokiokuvia retkeltä.

Riho Grünthal toimi retken oppaana.
Entisellä Toimelan tontilla. Retken oppaina toimivat Riho Grünthal (kuvassa) ja Mari Siiroinen. Kuva Mari Siiroinen.
Vuonna 1943 palanut Toimelan rakennus. Rakennus kuului tuolloin jo Luther-opistolle. Kuva teoksesta Vesa Vares & Kaisa Häkkinen 2001: Sanan valta. E. N. Setälän poliittinen, yhteiskunnallinen ja tieteellinen toiminta.
Nykyisin Toimelan tontilla toimii STEP-opisto (entinen Seurakuntaopisto, sitä aiemmin Luther-opisto). Kuva Mari Siiroinen.
Step-opiston kirjastossa. Taustalla E. N. Setälä -vitriini. Kuva Mari Siiroinen.
E. N. Setälä -vitriini. Kuva Mari Siiroinen.
Kuva Hannu Tommola.
Aholaan tutustumassa. Kuva Hannu Tommola.