Verkkojulkaiseminen

Virittäjässä ennen vuotta 2002 julkaistujen kirjoitusten verkkojulkaiseminen

Kotikielen Seura jatkaa parhaillaan alun perin jo vuonna 2006 aloitettua verkkojulkaisuhanketta, jossa pyritään saamaan verkkoon mahdollisimman paljon Virittäjässä ennen vuotta 2002 julkaistuja kirjoituksia. Rahoitusta hankkeeseen on saatu Suomen tiedekustantajien liitolta.

Tätä varten etsimme kirjoittajia ja pyydämme heiltä julkaisulupia artikkelien käyttöön. Vuoden 2001 jälkeen jokaiselta kirjoittajalta on pyydetty valmiiksi lupa myös verkkojulkaisemiseen, mutta sitä edeltävältä ajalta lupia ei ole. Siksi näitä lupia kerätään nyt jälkikäteen.

Moni Virittäjään tuolloin kirjoittaneista onkin saanut jo yhteydenoton verkkojulkaisuprojektiltamme ja antanut luvan kirjoitusten julkaisuun. Lämmin kiitos siitä!

Julkaisemisen suhteen jokaisella kirjoittajalla on valittavanaan kolme vaihtoehtoa:
1) voi antaa luvan kaikkien kirjoitustensa julkaisemiseen
2) voi antaa oikeudet vain joidenkin kirjoitusten julkaisemiseen
3) voi kieltää kaikkien omien kirjoitustensa julkaisemisen.

Jos päätät antaa julkaisuluvan (vaihtoehto 1 ja 2), pyydämme ilmoittamaan siitä sähköpostitse osoitteeseen verkko-virittaja@kotikielenseura.fi. Saat paperipostissa kaksi kappaletta sopimuslomakkeita, jotka voit allekirjoittaa ja palauttaa toisen palautuskuoressa Kotikielen Seuraan.

Jos päädyt antamaan luvan vain joidenkin kirjoitusten julkaisemiseen, sopimuksessa on liite, jossa voit yksilöidä ne kirjoitukset, joihin annat luvan.

Jo julkaistut kirjoitukset löytyvät Seuran sivuilta täältä sekä Virittäjän sivuilta Journal.fi-palvelusta täältä.

Jos et halua antaa lainkaan julkaisulupaa, olisimme kiitolliset, jos saisimme tästä tiedon, niin emme karhuaisi lupaa uudelleen. Päätöksen voi ilmoittaa osoitteeseen verkko-virittaja@kotikielenseura.fi.

Annan mielelläni lisätietoja hankkeesta.

Kotikielen Seuran puolesta
Mari Siiroinen
esimies
etunimi.sukunimi@helsinki.fi

Ehdota artikkelia julkaistavaksi virittäjässä

Jos ehdotat omaa artikkeliasi, muista täyttää ja lähettää Virittäjälle ehdotuksen lisäksi kustannussopimus, joka mahdollistaa sähköisen julkaisemisen. Toimita sopimus sähköpostitse.

Haluan sähköposti-ilmoituksen, kun artikkeli on julkaistu.