Kotikielen Seuran vuosikokouksessa palkittuja

Kotikielen Seura piti vuosikokouksensa keskiviikkona 14.3.2018, ja perinteen mukaisesti tilaisuudessa jaettiin palkintoja edellisvuonna julkaistuista suomen kielen ja suomalais-ugrilaisten kielten oppialoihin kuuluvista ansioituneista artikkeleista ja väitöskirjoista.

Palkintoja ja apurahoja jaettiin seuraavasti:

August Ahlqvistin, Yrjö Wichmannin, Kai Donnerin ja Artturi Kanniston rahastot

Katariina Harjunpäälle (Helsingin yliopisto) 3 500 euron palkinto väitöskirjasta Translatory practices in everyday conversation: Bilingual mediating in Finnish — Brazilian Portuguese interaction

Pilvi Heinoselle (Helsingin yliopisto) 3 500 euron palkinto väitöskirjasta Evaluointi opettajan vuorovaikutustoimintana: osallistujuuden ulottuvuudet luokkahuoneessa

Katri Priikille (Turun yliopisto) 3 500 euron palkinto väitöskirjasta Hän, se, tää vai toi? Vuorovaikutussosiolingvistinen tutkimus henkilöviittauksista Kaakkois-Satakunnan nykypuhekielessä

Maiju Strömmerille (Jyväskylän yliopisto) 3 500 euron palkinto väitöskirjasta Mahdollisuuksien rajoissa. Neksusanalyysi suomen kielen oppimisesta siivoustyössä

Milla Uusituvalle (Itä-Suomen yliopisto) 3 500 euron palkinto väitöskirjasta Rajakarjalaismurteiden avoimet persoonaviittaukset

Sachiko Sosalle (Helsingin yliopisto) 2 000 euron palkinto väitöskirjasta Functions of morphosyntactic alternations, and information flow in Surgut Khanty Discourse

Tanja Toropaiselle (Turun yliopisto) 2 000 euron palkinto väitöskirjasta Yhdyssanat ja yhdyssanamaiset rakenteet Mikael Agricolan teoksissa

E. A. Saarimaan rahasto

Gaïdig Dubois’lle (Helsingin yliopisto) 400 euron palkinto artikkelista Prédication seconde, translatif et construction de la subjectivité en finnois (Études finno-ougriennes 48)

Hanna-Ilona Härmävaaralle (Helsingin yliopisto) 400 euron palkinto artikkelista Official Language Policy as a Factor in Using Receptive Multilingualism among members of an Estonian and a Finnish Student Organization (teoksessa Siiner M., Koreinik K., Brown K. [toim.] Language Policy beyond the State)